Week van gebed 2018

Ma 22 januari Stadsgebed door CU
aanvang 19.45 locatie Oud Katholieke Kerk, Varkensmarkt 18-20

Di 23 januari Stiltemeditatie vanuit Barbaragemeente PKN
aanvang 20.00 locatie Grote of Barbarakerk ingang glazen deur.

Wo 24 januari Bidstond georganiseerd door gemeente de Schuilplaats
aanvang 20.00 locatie: Randweg 2

Do 25 januari Ons Huis: Bidden met de bijbel(onder voorbehoud)
aanvang 20.00 Beneden consistorie Grote Kerk

Vrij 26 januari Gebedsuur georganiseerd door Ichthus (onder voorbehoud)
aanvang 20.00 locatie Julianaschool

Zo 28 januari Gezamenlijke Taizéviering Rvk-RKK
Aanvang 19.00 locatie NGK, Sint Janskerkhof 1

Simone Visser, coördinator week van gebed, mail: simone.ubuntu@gmail.com.

Week van Gebed voor de eenheid in Culemborg 21 tot 28 januari 2018 :

De Week van Gebed begint met op zondagavond 21 januari met de Dienst voor de Eenheid voorbereid door de RvK. Het eindigt op zondagavond 28 januari met een gezamenlijke Taizéviering (Rvk-RKK).

Het thema ‘Recht door zee’ haakt aan op het danklied van Mozes en Mirjam uit het Bijbelboek Exodus, en is afkomstig uit het Caribisch gebied.

Jonathan Zeijl, relatiemanager bij MissieNederland: “Het verhaal over de bevrijding van het volk van God, is zeer aansprekend voor de Caribische christenen. Gods rechterhand leidde het volk Israël recht door zee. Daarmee deed God het volk recht, dat jarenlang onderdrukt was door de Egyptenaren. Tegenwoordig zien de Caribische christenen uit veel verschillende tradities de hand van God actief in het beëindigen van de slavernij.”
Klaas van der Kamp, algemeen secretaris van de Raad van Kerken: “De reddende daad van God die vrijheid brengt, is een samenbindende ervaring. Daarom is het lied van Mozes en Mirjam (Exodus 15 vers 1 – 21) een voor de hand liggende keus voor het thema van de Week van Gebed 2018. Het is een lied van de overwinning op de onderdrukking. De tekst nodigt uit om verder na te denken over de manier hoe mensen het evangelie verstaan in deze tijd.” De Week van Gebed wordt georganiseerd door de Raad van Kerken en MissieNederland.

In onze stad Culemborg komen wekelijks verschillende groepen mensen bij elkaar om samen stil te zijn, te zingen, te bidden, te mediteren. Iedere groep heeft haar eigen vorm. In deze week van gebed bent u van harte uitgenodigd om een bijeenkomst mee te maken en zo te proeven van elkaars spiritualiteit. Van harte welkom vanuit het besef dat het Jezus is, die onze gastheer is.