Vespers in de 40-dagentijd

vespers 40 dagen klein

Van maandag 11 maart tot en met maandag 14 april is er ’s avonds om 19.15 u. op 6 maandagen gedurende de 40-dagentijd naar Pasen een oecumenische vesper in de Oud-Katholieke Kerk.

Deze vesper is vrij toegankelijk voor iedereen en bestaat uit meditatieve muziek, bijbellezing, 5 minuten gemeenschappelijke stilte, voorbeden, beurtzang, zegenwens en slotlied. Het geheel duurt ongeveer 25 minuten.

De vesper begint om 19.15 u (-19.40) en wordt in- en uitgeleid door orgelspel van de organiste Margriet van Reekum. Zij speelt o.a. werken van de beroemde Franse componist Francois Couperin .

Voor de vesper is er stille tijd in de kerk voor verstilling en meditatie vanaf 18.30 uur. Locatie Oud-Katholieke Kerk aan de Varkensmarkt.