NACHT VAN DE SPIRITUALITEIT

22 juni 2019 van 20.15 – 23.00 uur,
Oud-Katholieke kerk,
Varkensmarkt 18, Culemborg

Op zaterdagavond 22 juni a.s. organiseert de Raad van Kerken Culemborg in de Oud-Katholieke kerk en de prachtige pastorietuin, de ’Nacht van de Spiritualiteit’.
Een moment van verstilling in onze drukke jachtige tijd. Het programma is samengesteld met stiltes, verstilde muziek en dans en onthaastende activiteiten. U kunt switchen tussen de kerk en tuin.

Onderliggende gedachte is dat er vanuit de stilte vrede kan komen in jezelf en daarmee ook openheid om je liefdevol en respectvol te verhouden tot alles wat leeft: de natuur, de dieren, de medemens en God, hoe je dat ook verder persoonlijk beleeft. Laat je ook meenemen en inspireren door de ‘Preek van de Leek’ van wethouder Simon Buwalda.
20.15 – 21.00 u. Oorverdovende Stilte (De stilte van een bedevaartkerk met lichtjes)
21.00 – 21.30 u. Muzikale Verstilling: variaties op ‘Spiegel im Spiegel’ van Arvo Pärt – Marijn Slappendel, Ellen Verhagen en Alice van Veen
21.30 – 21.45 u. De Stilte van het Gebed

21.50 – 22.05 u. De Stilte van het Beeld – dans door Sigrid Braam, Utrecht
22.10 – 22.25 u. Preek van de Leek – weth. Simon Buwalda
22.30 – 23.00 u. Completen – Kloosterlijk Avondgebed – Gregoriaanse gezangen – Vocaal Ensemble Barbaracantorij o.l.v. Marijn Slappendel.

Gedurende de hele avond is de tuin open met verstillende muziek waarbij u van de natuur en een drankje kunt genieten en gelegenheid is voor ontmoeting en gesprek.

Informatie: Facebookpagina Stadsklooster Culemborg, flyers en posters..