Taizé aan de Lek

taize

Zondagavond 26 januari 2020 is er een Taizéviering om 19 u in de Nederlands Gereformeerde Kerk, Jodenkerkstraat 5.

Taizé is een klein plaatsje in Frankrijk waar jaarlijks duizenden jongeren (en ook volwassenen) elkaar ontmoeten rond de dagelijkse vieringen van de oecumenische broedergemeenschap. De vieringen hebben als basis de kern van het evangelie en een meditatief karakter. Er worden eenvoudige liederen met een kernachtige tekst gezongen. Deze liederen worden een aantal keer herhaald. We lezen een bijbelgedeelte en er is een stilte van zo’n 10 minuten Het thema van de komende viering is “ Vriendelijk en vrijgevig”. Dit thema sluit aan bij de landelijke Week van gebed voor de eenheid van de Raad van Kerken in Nederland.

Na afloop is er gelegenheid om elkaar te ontmoeten bij een kopje koffie of thee.
Namens de werkgroep Taizé aan de Lek van harte welkom!
Els van der Giessen