Klimaat op 1

LOGO OK Culemborg zeer klein

Het veranderende klimaat is wel de grootste uitdaging waar wij nu voor staan. Jaar na jaar worden er onheilspellende warmterecords gebroken. Er moet veel meer gebeuren en grote bedragen moeten worden geïnvesteerd om het tij te keren. Daartoe worden nu overal acties gevoerd. Ook de kerken in Culemborg doen hieraan mee.
In de afgelopen jaren hebben we als Raad van Kerken ons vele malen ingezet om de klimaatproblematiek onder de aandacht te brengen.
We hebben ons aangesloten bij lokale en landelijke acties. Zoals recent bij het Klimaatalarm op 9 maart van dit jaar op de Markt in Culemborg. Op lokaal niveau zijn we deelnemer in de Organisatie Klimaat Culemborg (OK-Culemborg).

In dit verband zijn we ook medeorganisator van de actie Klimaatop1.

Fietsen naar Den Haag

Op donderdag 10 juni zijn er – als ondertdeel van de actie Klimaatop1 – vanuit verschillende plekken in Nederland fietstochten naar Den Haag. Met deze actie willen we vooral de grote vervuilende bedrijven wijzen op hun verantwoordelijkheid en bij de kabinetsformatie er voor pleiten klimaat hoog op de politieke agenda te zetten.

Vanuit Culemborg starten we 10 juni, om 10.00 uur van de Markt. We hopen rond 15.15 uur in Den Haag aan te komen. De tocht is ruim 80 km.

Wil je mee fietsen, fijn, geef je dan op bij: Jan Goed, j.goed@icloud.com