HULPACTIE OEKRAINE (2)

foto vrachtwagen Marek en zoon klein

De inzamelingsactie voor milities in de Oekraine was een enorm succes. In de Oud Katholieke kerk en de Open Hof zijn zoveel spullen gebracht dat er drie vrachtwagens nodig zijn om alles in de Oekraïne af te kunnen leveren. De eerste vracht-wagen heeft de goederen inmiddels afgeleverd en komt donderdag terug voor een tweede lading. Een bijna onafgebroken stroom mensen, ouders met kinderen, alleen of met meer, zorgmedewerkers, scholen en {winkel}bedrijven kwamen naar beide kerkgebouwen, met een tas vol, de kofferbak afgeladen en zelfs met busjes en aanhangwagens om kleding, schoenen medicijnen, spullen voor persoonlijke verzorging, rugtassen, etenswaren en nog veel meer af te leveren.
Niet alle spullen waren geschikt voor de milities. Een deel daarvan gaat waarschijnlijk naar Oekrainse vluchtelingen in Roemenie en een ander deel naar het Legers des Heils die ook voor dit doel inzamelt.
De Raad van Kerken wil iedereen enorm bedanken voor hun hartverwarmende en diep betrokken bijdrage.

Oranje Nassauschool klein

Oranje Nassauschool in de weer voor deze actie