HULPACTIE OEKRAINE

Hulpactie klein

Inzameling van goederen voor verzetsmilities in de Oekraine:

Dinsdag 8 maart tussen  9.00 – 12.00  uur in de Oud-Katholieke Parochie Varkensmarkt 18

Donderdag 10 maart en vrijdag 11 maart tussen 11.00 – 13.00 uur en tussen 19.00 en 20.00 uur in De Open Hof, Beethovenlaan 2 Culemborg (zijkant bij het parkeerterrein)

Zaterdag 13 maart tussen 11.00 – 13.00 u ur in De Open Hof, Beethovenlaan 2 Culemborg (zijkant bij het parkeerterrein)

De Oud-Katholieke Parochie heeft al jaren banden met Oekraïne via allerlei vriendschappelijke contacten. Eén daarvan is een Oekraïense meubelverkoper Marek die in Nederland al jaren tweedehandsmeubels opkoopt en ze met zijn vrachtwagen naar Lviv brengt waar hij een meubelhal heeft. Daar krijgen onze bankstellen voor weinig geld een goede tweede bestemming.

Vrachtwagenchauffeur Marek arriveert maandag 7 maart met zijn truck in Culemborg en vertrekt zaterdagavond 13 maart weer richting Oekraïne. Hij is hier om hulpgoederen op te halen voor verzetsmilities die zich nu heel snel overal in Oekraïne vormen om de Russische bezetting tegen te houden. Hij vraag heel concreet naar specifieke goederen om de verzetsmilities te ondersteunen.

Het gaat om:

1 Medicijnen

– drukverbanden

-pleisters en hansaplast

– verband

– watten

– jodium en/of ontsmettingsmiddel

-antibiotica

– steriele gaasjes

– pijnstillers als paracetamol, ibuprofen, panadol plus

-plastic of rubberhandschoenen

-waterzuiveringstabletten

2 Herenkleding : Ondergoed en thermo-ondergoed,  t- shirts en joggingbroeken, winter-en/ of  bivakmutsen,  caps, colsjaals  warme wollen sokken,  fleece truien en vesten alles in de maten L tot en met XXXL donkere kleuren (liefst zwart ) of camouflage

3 Schoeisel herenmaten maten 41 t/m 46

-Legerkisten

-Wandel – of bergschoenen

-Sportschoenen en rubber slippers

4. Toiletartikelen zoals shampoo, zeep, tandpasta, tandenborstels, scheermesjes en scheerschuim.

5 Houdbare conserven zoals groenten in blik, knakworst, maaltijdsoepen

6 Koffie, thee, energierepen en chocola.

7 Overig :

– Rugzakken ( donkere kleuren)

Handschoenen (donkere kleuren; herenmaten)

– Zaklantaarns

– Slaapzakken ( donkere kleuren)

– Thermoskannen met bekers

Dit verzoek om hulp is neergelegd bij de Raad van Kerken Culemborg. Zij heeft besloten om hiervoor in actie te komen en vraagt daarbij uw hulp.

Zaterdagmiddag 13 maart vertrekt zijn vrachtwagen weer richting de Oekraïne.

Wilt u helpen dan kunt u de gevraagde goederen inleveren op de volgende tijden en locaties:

Als U iets wilt doen voor Oekraine dan bent U bij deze van harte uitgenodigd om mee te doen. U kunt tot en met zaterdagmorgen 13 maart goederen aanleveren en daarmee direct het verzet steunen met medicijnen, schoeisel, ondergoed en houdbare etenswaren.

Namens de Raad van Kerken Culemborg alvast van harte dank voor Uw steun