Nachtwake voor familie Andropov

Wake detentiecentrum Zeist

Rikko Voorberg van de Pop-upkerk organiseerde een wake georganiseerd bij het detentiecentrum Zeist, als protest tegen de uitzetting van de familie Andropov na zeventien jaar met drie kinderen die allemaal hier geboren zijn.

Aanwezig waren ouders van basisschool Blink, leden van de wakegroep vanuit de Raad van Kerken Zeist en Soesterberg (zij houden elke eerste zondag van de maand een wake bij het detentiecentrum) en de Raad van Kerken Culemborg, Amnesty-werkgroep Culemborg en nog enkele anderen die op de een of andere manier betrokken zijn bij kinderuitzettingen. De wake was van zes uur ’s avonds tot zes uur ’s morgens. – Helaas is de familie toch uitgezet naar Kiev in Oekraïne. Ze zijn daar opgevangen door een partnerorganisatie van Kerk in Actie.

Hier een verslag van de Culemborgse Courant.