Klimaatmars 6 november 2021 Amsterdam

KLimaatmars embleem zeer klein

Doe mee met de grote Klimaatmars op zaterdag 6 november in Amsterdam.

De klimaatcrisis vormt een immense bedreiging voor mensen en natuur. Er moet veel meer gebeuren. Er zijn ambitieuze klimaatplannen nodig. Daarom en ook om de internationale Klimaatconferentie in Glasgow te ondersteunen, gaan we massaal de straat op.

Velen werken mee aan de organisatie van deze klimaatmars, waaronder ook de kerken.

Er zijn 2 bijzondere mogelijkheden om naar Amsterdam te gaan:

1. Vooraf deelnemen aan de interreligieuze viering in de Westerkerk die om  11.30 uur begint en om 12.30 uur eindigt en daarna naar de Dam lopen.              Vanaf Amsterdam CS is het 20 a 30 minuten lopen naar de Westerkerk.

of
2. Gezamenlijk als Culemborse Klimaatmars vertrekken vanaf de                  Varkensmarkt.

Vanaf 10.15 uur verzamelen we op de Varkensmarkt, om 10.45  lopen we            gezamenlijk naar het station, daar pakken we de trein pakken van 11.18 uur. We komen dan rond 12.30 uur aan in Amsterdam. Wethouder Joost de Reus geeft op de Varkensmarkt het startsein (nog niet definitief bevestigd).

De interreligieuze viering in de Westerkerk is georganiseerd door de werkgroep Klimaat en Geloof van Milieudefensie. Hier doen vertegenwoordigers van alle grote religies aan mee.

De Culemborgse Kliaatmars vanaf de Varkensmarkt wordt georganiseerd door OK-Culemborg. In deze werkgroep is ook de Raad van Kerken Culemborg actief.

We hebben velen nodig. Doe mee!